چکیده
برای سازمانی که می خواهد به انعطاف، پاسخ گویی و توانایی تطبیق سریع با تغییرات محیط دست یابد، اجرای یک استراتژی بی نقص در زمینه بهبود مستمر ضروری است. بهبود مستمر عبارت است از فرهنگ بهبود پایدار که در راستای حذف اتلاف در تمامی سیستم ها و فرایندهای یک شرکت، هدف بندی شده است. سه اصل اساسی بهبود مستمر، تمرکز بر مشتری، شناخت فرایند و تعهد از جانب کارکنان است. روشهای بهبود مستمر در راستای بهبود کیفیت یا فرایند و یا هر دو برای کاهش اتلاف، ساده کردن خط تولید و بهبود کیفیت، طراحی شده اند. بر اساس نتایج تحقیق های انجام شده،از شناخته شده ترین روشهای بهبود مستمر می توان به موارد تولید ناب، شش سیگما، ارزیابی متوازن، شش سیگمای ناب، مدیریت کیفیت جامع، رویداد کایزن و الگوبرداری اشاره کرد. بهبود مستمر به رغم مزایای زیاد، دستیابی به آن سخت است. بنابراین مدیران می بایست از تکنیک هایی مانند حسابرسی برای نظارت، و ارتقای آن استفاده کنند. هدف حسابرسان بهبود، تنها ریشه یابی فرایندها و رویه های ناکارآمد و غیر کافی نیست، بلکه توصیه و ارائه روشهای پیشنهادی برای بهبود رویه ها و فرایندهای تجاری را هم شامل می شود.
منبع :http://iranianaa.ir/article
حسابداری ویژه کارآموزان کارآفرینی
بهبود ,مستمر ,روشهای ,هدف ,ها ,راستای ,بهبود مستمر ,و فرایندهای ,فرایند و ,در راستای ,روشهای بهبود ,روشهای بهبود مستمر
درباره این سایت